top of page
  • Writer's pictureAmit Barkan

על אהבה ראשונה ועל פתטיות


לפני מספר ימים התפרסמה כתבה עם הכותרת הזו. מחקר של חברת סימנס (שנערך ב 2013 כבר) מצא ש- "46% מהנשאלים הודו שהם יהיו מוכנים לעזוב את בני הזוג שלהם כדי להתאחד שוב עם אהבת חייהם הראשונה". זה אומר שיש הרבה יותר אנשים שלוקים בשגיונות האהבה הראשונה ממה שחשבתי. הקושי הטבעי של אנשים לשחרר, חובר עם רגשות עזים ולא ממומשים, והרי לכם התסבוכת של אהבה ראשונה.

אז לכל מי שעדיין הנושא של אהבה ראשונה\אקס מיתולוגי לא פתור, הנה כמה כיווני מחשבה:


זה לא גורל ולא, לא נועדתם להיות ביחד יום אחד.

רבות מהאהבות הראשונות נגמרות עם תחושה של פספוס או של חוסר מימוש. אולי כי בגילאים צעירים עוד אין מספיק כלים רגשיים– אם יש קונפליקטים, זה נגמר מהר. או שהכל נהדר או שנפרדים. וכך נשארת תחושה של משהו לא סגור, לא ממומש שיש לו אחיזה חזקה בתוכנו. האהבה נשארת בגדר פנטזיה והיא מואדרת ומועצמת ככל שמתרחקים ממימושה. ובכלל, אהבה לא ממומשת תמיד תהיה יותר זוהרת. היא שם למעלה, יפה וטהורה, לא נגועה בשגרה, קונפליקטים, ילדים, משפחה מורחבת, ומימוש עצמי. וקשה להתחרות עם זה. הזיכרון החזק הזה מבלבל, אבל הוא לא בהכרח אומר שאתם אמורים להיות ביחד או שיום אחד הגורל יאחד ביניכם שוב.


אם חלמת עליו, זה לא בהכרח סימן שאתם צריכים להיות ביחד

נשים רבות סיפרו לי שמידי פעם הן עדיין חולמות על החבר הראשון או האקס המיתולוגי ולא פעם זה מעורר אצלן את המחשבה שאולי יום אחד הם יהיו ביחד. חלומות על אקסים, במיוחד אקסים מיתולוגים, יכולים להיות מבלבלים ולעיתים מערערים - מה זה אומר?, ואיך זה יכול להיות, אני בזוגיות וטוב לי עכשיו, למה אני חולמת עליו? אולי עשיתי טעות כשנפרדתי ממנו? אולי זה אות שאנחנו נועדנו אחד לשני? שאני צריכה לבדוק איפה הוא היום? אולי אפילו להתקשר אליו?... רוב הפעמים, זה חולף תוך יום יומיים. אבל בצמתים, במיוחד בצמתים רומנטיים, אחרי עוד פרידה ועוד אכזבה ועוד חוסר וודאות לגבי העתיד, זה עשוי לבלבל יותר. אם תתחילו לעקוב אחר התזמון של החלומות האלו, תגלו שאתם חולמים על האקס בסמוך לשינוי מסוים או תקופות של התפתחות אישית, מקצועית, רוחנית. זו אחת הדרכים של התת מודע להיאחז במשהו מוכר. במשהוא עברי. אז אם את חולמת עליו, זה סימן טוב. זה סימן שאת מתפתחת! או לפחות בתנועה קדימה. לפעמים אני חולמת על האקס כשאני צריכה חופש מהאינטנסיביות של החיים והבית. הוא מסמל את החופש, תקופה של חו"ל, בלי מחוייבויות, בלי ילדים. חופש. אז אם אני חולמת עליו, זה לא קשור אליו. זה איתות אזהרה שאני צריכה כבר לקחת לעצמי חופש.


אם הוא צץ לך במחשבות לאחרונה, זה גם לא בהכרח סימן שאתם צריכים להיות ביחד.

זה אולי אומר שאת בתקופה של חוסר וודאות, שמשהו חסר או טעון שיפור ביחסים הנוכחיים, שהיה לך פתאום יותר רגעי לבד, שהבדידות קפצה לבקר והזכרונות צפים ועוד כל מיני סיבת שונות ומשונות, אבל לא בהכרח כי הגורל קורא לך ואתם צריכים לחזור אחד אל השני. זה שוב, הדרך של המוח לברוח למוכר, לידוע, לפנטזיה.


כדי לשחרר, כדאי להפגיש את הפנטזיה עם המציאות.

הדרך להתמודד עם פנטזיה היא בד"כ להוריד אותה לקרקע. להפגיש אותה עם המציאות. איך?

  • הדרך הכי עדיפה היא לנסות לפרק את ענן הגעגועים הזה לגורמים, לפיסות זיכרון יותר רחבות. לנסות להיזכר גם במה לא היה טוב, מה היה חסר, הרגעים שנפגעת ממנו, שהוא לא הבין אותך. הרי אם הכל היה מושלם, לא הייתם נפרדים.

  • אפשר לברר פרטים על האקס המיתולוגי מחברים, לרגל קצת בפייסבוק, להפוך את הנסיך המושלם לאדם בשר ודם. להבין מה באמת אהבת אצלו או שפשוט היית מאוהבת בלהיות מאוהבת?

  • ואפשר גם להיות פתטים כמוני ובגיל 28, באחד מרגעי חולשה אף להתקשר אליו. להחסיר נשימה ואז לגלות כמה השתניתם, כמה מים עברו, לגלות את הזרות והמרחק ביניכם. ואז הפנטזיה בדרך כלל תתפוגג מהר, כבר באותה שיחה. משהו סוף סוף ייסגר וישתחרר.

ואולי יקרה ההיפך, ותגלו אחד את השני שוב... כמו בסרטי הוליווד. העיקר להוריד את הפנטזיה הזו לקרקע, ולהפסיק להיות רדופים ע"י האהבה הראשונה





מיוסרים מחלומות או מחשבות עליו.

1,246 views0 comments
bottom of page