top of page
  • Writer's pictureAmit Barkan

בתי זיקוק - "טיפול זוגי", פרק 1

Updated: Dec 11, 2021

לאחר הפסקה ארוכה, אני חוזרת לכתוב...

עם עוד קצת ניסיון בטיפול זוגי בתחנה לטיפול זוגי בנתניה ועוד כמה שנות נישואים (:


כמטפלת זוגית, קיבלתי פניות שונות ושאלות בעקבות התכנית החדשה שעלתה בכאן 11 בשבוע שעבר – "טיפול זוגי".

אני כמובן צופה אדוקה בתכנית, שמוגשת בעדינות ואנושיות רבה. בדוקו-ריאליטי הזו , מתועד טיפול זוגי של 4 זוגות, כאשר המטפלת היא הפסיכולוגית שרון ברעם וולובסקי, והמנטור שלה בתכנית הוא הפרופסור משה אלמגור טיקוצקי.

ארבעת זוגות אמיצים אלו, שהסכימו להשתתף בתכנית ולחשוף את החלקים הכי קשים ואינטימיים שלהם, עושים שירות גדול בכך שהם מאפשרים לנו לראות ולחוות יחד איתם את העבודה הזוגית. כמובן שאי אפשר לראות את כל התהליך שעוברים הזוגות מאחורי הקלעים, אך העריכה מזקקת לנו את הרגעים המשמעותיים בטיפול.

מאחר והדברים שעולים בתכנית,מופיעים גם בקביעות בחדר הטיפולים, וכדי שנוכל באמת לקחת את המתנות שלתכנית יש לתת, מידי שבוע, אביא כאן את התובנות החשובות בעיני :

אני, לפני אנחנו - הפסיכולוגית שרון ברעם וולובסקי ,המלווה את הזוגות בתכנית, מעלה את הנקודה שזוגות רבים סבורים שבטיפול זוגי הם באים ללמוד לראות את בן הזוג, אך לפני כן, העבודה היא התבוננות פנימה. ראשית, עלינו ללמוד לראות את עצמינו. מה הצרכים שלנו, לפני שאנו מנסים לענות על צרכי בן הזוג שלנו. אני לא סומכת עליך? עלי ללמוד קודם לסמוך על עצמי. היא לא רואה אותי? עלי לראות את עצמי.

החתיכה החסרה - כדי להתחיל להבין באמת את המשבר הנוכחי, צריך לחזור אחורה להתחלה, לחוזה הזוגי הראשוני (שחלקו מודע ורובו לא), ולהבין מה הפנטזיה הראשונית של כל אחד. מה ציפיתי שהשני ישלים לי? איזו תכונה הייתה חסרה לי וציפיתי ממנו להשלים?

אם לקצר לכם את התהליך – אי אפשר לברוח מזה – תצטרכו לפתח את התכונה הזו אצלכם או לפחות לחזק את השריר עד כמה שאפשר. בעקרון דומה לסעיף הראשון - בחרתי אותו כי הוא מנהיג ומוביל. עלי ללמוד להיות מובילה בחיי. לרוב זה מה שיביא לאיזון וריפוי בזוגיות.

התאמות לחוזה – כאשר נבין את החוזה הזוגי, את הבחירה והמשמעות שלה, נוכל לפתוח את החוזה ולנסות לעשות את ההתאמות הנדרשות. להתאים את החליפה לצרכים המשתנים של כל אחד.


נמשיך בקרוב עם עוד זיקוקים מהתכנית "טיפול זוגי"...



bottom of page